Welkom in mijn huisje....

MIJN THUIS


Helemaal leuk mijn eigen blog, waarom de naam Rozemarijntje's Brocante; als kind was ik al gek op oude verhalen en oude spulletjes, op school genoten van de boeken als Rozemarijntje en in de soete suikerbol. Bij oma heerlijk snuffelen in de naaidoos.... Het is altijd gebleven... de liefde voor oude spulletjes....



dinsdag 13 april 2010

Vera de Muis….



Wie kent haar niet; Vera de Muis
Getekend door Marjolein Bastin,
en was wekelijks in
de Libelle te volgen

18022010694


Heb jaren geleden het
kindertheeserviesje gekocht

18022010695


Heb het op een oud zilveren dienblaadje staan

18022010696


Ik blijf het mooi vinden,
de kleurtjes en ook de plaatjes.
Had jaren geleden een
abonnement op de Libelle
en scheurde iedere week
de tekeningen van Vera de Muis eruit.
Die moet ik nog ergens hebben liggen….
Ga ik toch nog eens wat mee doen,
net als met al die andere
borduurpatronen, recepten ect. die
ik ook bewaard heb…..
zucht…….

Ik wil nog zoveel doen…

Fijne week allemaal.
xx Marion

13 opmerkingen:

  1. Hoi Marion.......o.....wat een schatje !! tja Vera de muis !! heerlijk nostalgie...en nu naar bed....tjeeeeeeeeeeee tis alweer erg laat net een vergadering gehad..kan ik niet gelijk slapen hoor!! weltrusten slaapse fijne dag morgen ! lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar inderdaad! Ik scheurde ze ook iedere week uit de libelle van mn moeder! Ik was ook een fan, mn moeder heeft vera de muis zelfs wel eens nagemaakt van klei, prachtige roze jurkje aan..pff ik wordt bijna sentimenteel hahaha!
    Errug leuk dat serviesje! Geniet er van!
    lieve groeten, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattig serviesje! Ik heb er zelf niets van, maar ik denk dat iedere Nederlandse blogster er wel mee bekend is, sowieso met Marjolein Bastin. Van mijn vriendin krijg ik vaak de Libelle en ik verbaas mij telkens over haar mooie tekeningen, die er nu nog steeds in staan!

    Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Marion,

    Echt een stukje jeugdsentiment. Mijn tante is nog eens aan zo'n borduurlap begonnen. nooit meer iets van gezien....

    Fijne en zonnige dag toegewenst!
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marion, ja wat een prachtige tekeningen van Vera de Muis, ik herinner ze ook nog. Wat een leuk kinderserviesje heb je daarvan. Wat maakt Marjolijn Bastin toch prachtige tekeningen.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marion,

    Ja dat blijft leuk!!
    En het is zo lief!!

    Ja...die tijd!! Dat is echt een probleem,zelfs ik kom tijd te kort!En dat terwijl ik niet meer werk!! Erg he! Ik wil ook nog zoveel doen.
    Och als we maar tijd van leven krijgen zeg ik altijd maar!!!Dan komt het allemaal goed.

    Lieve groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik vind Vera de muis ook schattig! Mijn vriendin heeft alle mokken er van en als ik bij haar ben moet ik er altijd even naar kijken, zo mooi!
    Je hebt een prachtig kinderserviesje hoor. Wees er maar zuinig op.
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze heb ik ook tientallen keren geborduurd, in de periode dat al mijn vriendinnen kindjes kregen, iedereen koos toen voor Vera de muis. Ik ben ze nooit beu geworden maar vind alle borduurpatronen van Marjolein Bastin heel mooi!
    Fijne dag nog van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lief is dat Vera de Muis serviesje, zo leuk getekend he, hier in Ede heeft de dochter van Marjolein Bastin een winkeltje waarin ze de spulletjes verkoopt wat haar moeder tekent, leuk om eventjes te kijken
    zelf vind ik de tekeningen van Beatrix Potter ook erg mooi, het is zo'n gezellig sfeertje he
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vroeger deed ik hetzelfde. Ik had een hele berg afgescheurde bladzijde. Waar ze nu zijn ......ik heb geen idee.
    Mooi serviesje en mooi op de foto gezet.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ik vind Vera ook geweldig en heb ook een tijdje het uit het blad gescheurd,maar ik heb het niet meer,pas nog wel gezocht naar poesie plaatjes om kaartjes mee te maken,maar kon ze ook niet meer vinden,balen,lieve groet Joke,ow vergeet bijna te zeggen dat ik je serviesje geweldig vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Marion,

    Ik zie dat het al wel een wat oudere pagina is (2010), maar ik ben ook een fan van Vera de Muis, naast een poezie-album heb ik ook meerdere borduurwerkjes gemaakt. Ik zie dat je ook nog borduurpatronen hebt of had liggen, heb je die nog? Is het misschien mogelijk om ze in te scannen? Of te kopieren..? Voor beide wil ik wel wat betalen hoor! Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar nieuwe Vera de Muis borduurwerkjes, maar ze worden niet meer gemaakt.:( Nu hoop ik met de patronen aan de slag te kunnen, maar ook die zijn erg lastig te vinden.

    Alvast bedankt!

    Groetjes Claudai

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, stel ik erg op prijs
x Marion